Реклама

четвъртък, 25 септември 2008 г.

Биг Брадър 4 или сайта, който е най-недодялан в българското интернет пространство

По-долу написаното от мен не трябва да се приема, че е за самото предаване ,,Биг Брадър 4" а за интернет сайта, който предлага онлайн видео 24 часа в дененонощието на самото предаване. Към самото предаване нямам никакво отношение, защото до момента съм го гледал рядко.

Жена ми тази вечер реши, че иска да види онлайн видео потока на Биг Брадър 4.
Искам да отбележа, че интернет връзката, която използваме е една от най-добрите в България. Уебмастер съм с няколко сайта (запознат съм с всички доставчици и какво предлагат) и не искам да правя реклама на доставчика си :).
Естествено от моя страна реакцията беше да вляза в сайта им от нейния компютър и да я регистрирам за да може да го гледа оналйн.
И ооо ужас ... сайта се отваряше със скороста на Dial-up връзка на БТК отпреди 5 години (Да ви светна, тогава ми се е налагало да тегля една mp3-ка с големина 3 MB в порядъка на няколко часа).
И такааааа, след няколко минутно чакане сайта най-сетне се отвори (с много мъка) :).
Опитах се и да я регистрирам .... но се оказа, че за да отворя всяка следваща страница в сайта трябва да изчакам поне 30-40 секунди до няколко минути ...
Нямах повече търпение и накрая просто го затворих. Колкото и да ми се сърди (жена ми) няма да съм аз човека който ще я регистрира в сайта на Биг Брадър :) :) НЯМАМ НЕРВИ да се потя с подобни допотопни технологии ...
Интересно ми е програмистите, които са го творили това чудо не са ли чували, че началната страница може и да е статична за да се отвори моментално.
Друг въпрос е, че толкова популярно предаване (даващо големи суми, като награди) може да си позволи няколко сървъра, които да разпределят натоваресността и преразпределението на потребителите си за да се избегнат подобни дивотии.
Много сайтове за видео споделяне използват именно този начин - да използват няколко сървъра, които да поемат трафика и така няма забавяне в отварянето на самия сайт.
Но какво ли разбирам аз :)... има хора, които продават работата си благодарение на сладкодумието си :) :) ... разбирайте програмисти :)