Реклама

петък, 31 октомври 2008 г.

Кризата и блондинките

Икономическата криза засегна и блондинките

Варненката Раева изглежда много добре. За евродепутат си е направо пушка. Или Рай (да не се засегне)! Тя е една от малкото, които изглеждат еднакво добре и на телевизора и на улицата. Проблема в случая е, че оня ден беше малко неподготвена по телевизия Икономика. Разправяше, че глобалната криза щяла да засегне България само косвено и забележете, за нашата икономика нямало да има мащабни последствия. Аз не разбирам от икономика. Може би затова не съм и евродепутат, обаче ми се струва, че нашите хора нищо не научават в Европейския парламент. Типична българска черта е по време на криза да използват медийното си време за личен PR. „Като дойде, ще му мислим” беше идеята на Биляна. Лошото е, че ако от нея наистина не зависи нищо, то много други нейни колеги също се преструват на щрауси. И ако Петър Димитров в последните няколко седмици променя конюнктурата на скептицизма си, все още се намират политици, които сляпо вярват в „стабилността на българската икономика”. В последния месец водеща медийна тема в цяла Европа, а и по света е глобалната финансова криза. Европейските лидери променяха ежедневно графиците си, за да се позанимаят с евентуални всеобщи превенции. Глобални индустриални компании диференцират бизнесите си. Мощни икономически конгломерати обмислят редуциране на разходни планове, съкращаване на цели отдели.

При положение, че 60% от износа на българските компании е за страни от еврозоната, няма дори теоретична опция да не бъде засегната България. Естествено, България би могла да извлече доста позитивни реакции, само че ако имаше последователност в икономическата си политика. Икономическото министерство залага в прогнозите си за 2009-а 6,3 млрд. евро преки чуждестранни инвестиции, което е поредната сметка без кръчмар спрямо все още мързеливата администрация (тежки регулативни норми, бюрократизацията при лицензи, удостоверения и т.н.) и осигурителните ставки.

Когато задуха вятъра на промяната някои строят стени, други – вятърни мелници. Целта е да се прави нещо. А не да се демонстрираме по телевизора колко сме красиви. Айде моля Ви се малко по-сериозно вече! Големи хора сте станали!

Автор: Милан Коев , News24.bg