Реклама

събота, 19 юли 2008 г.

Умира ли българското черноморие?

Умира ли българското черноморие?

Тази година съм ходил вече на поне десет български курорта(по работа) и виждам как всичко се съсипва. Какво имам предвид?
Ами най-фрапиращите случаи са обслужващия персонал, той просто няма по-неудачен вариант. Поне 70-80% от обслужващия персонал са ученици или току що завършили тинейджъри. Всички те са абсолютно неглиже ( облекло, обноски, сервиране и т.н. още повече те въобще не са удовлетворени от заплащането си и просто са там за да изкарат някой лев, като не им пука за работата, която вършат, да запълват времето:) ).
Но дали работниците са виновни или самите работодатели?
Моята преценка е, че самите собственици на заведения докараха българското черноморие до това положение.
Куцо, кьораво и сакато с някой лев в джоба решиха, че могат да са собственици на заведения, че и даже хотели, но вече разбират, че мечтите им не се сбъдват.
Какви са били очакванията им и какво става в момента се разминава на 100% процента.
Те се надяват, че туристите прочели в рекламните брошури и разгледали всичко от местноста е истинско и са му повярвали ..., но за съжаление при пристигането им в България следва голямо разочарование.
Няма какво да покажем на света, въпреки парадираното ,,прекрасно черноморие", ,,природа" и др. Да не забравяме и презастрояването, което не е оставило почти нищо от красивото ни някога черноморие. Всички страни си имат много по-развити места за отдих и забележителности. Тази година туристите са тук, но как ще ги излъжеш и догодина пак да дойдат в България?
Няма начин, не се вместваме в тяхните стандарти.
Разрешението на проблемите е фирмите, които стопанисват заведенията и хотелите е да наемат фирми или частни лица, които вече са били в този бизнес. Така вече няма да се излагат със селски маниери и ,,Аз знам всичко, ти кво ми говориш" а ще има обслужване на ниво.
Може би 90% от квалифицарания персонал за това работят от няколко години извън България.
Те се специализират и нагаждат според условията. Нима можем да им се сърдим след, като вземат няколко пъти по-голяма заплата ( не говорим за бакшишите, които изкарват отделно ).
Няма какво да се обясняваме повече ... ако собствениците не проумеят, че ако не даваш заплата поне 1000 лева, няма да имаш и персонал, който да движи нещата в заведението ти. И не на последно място туристите имат нужда от чист въздух и
природа в която наистина да си почиват.


2 коментара:

petervanev каза...

То не умира, а не почти умряло :)
Има няколко сенчести фактора, които предразполагат тази циментова инвазия, но лошото обслужване няма извинение. Щом си сервитьор, барман или каквото и да е по заведенията трябва да си на ниво. В квартала имам един пич, който прави обикновенни хотдоци, обаче винаги е усмихнат, приказва си, добавя ти нещо ( уж специален клиент ) и респективно аз винаги оставям малък бакшиш и само при него ходя. Прост пример за цената на обслужването, която е общоизвестна.
Моята предпоследна публикация е за това - за новият закон за черноморското крайбрежие. Дано започнат да се развиват в правилната посока - по зле не виждам как могат да станат...
Поздрави!

debi каза...

обслужващия персонал не е най доброто, което можем да предложим на туристите...но явно работодателите са доволни от тях и друго не им трябва...аз навърших 14 това лято и догодина смятам да си хвана нещо на морету с още няколко фрта! и определено ше ида повече за да си запълвам времето и да съм край морето, отколкот зарат парите.

не съм съгласна с това, че нямаме какво да дадем на туристите...имаме! прирорадата ни е повече от прекрасна, морето ни също. Те са приоритети, които не използваме по правилен начин. Колкот и да не ни харесва, няма изглед картинката да са смени скоро. Просто в тая държава нищо не си е на мястото...

колкото до туристите..мисля, че на тях им е добре независимо от персонала, плажа и т.н. просто в България им е много по евтино отколкото в родните им страни...и мисля, че точно поради тази причина няма да загубим много от туристите си...може броят им да се намали, но няма да е кой знай кво.

наистина трябва да има обслужване на ниво...но в България като се замисля сякаш няма нищо на ниво..не зн нещо в тая държава да си е на ниво! просто ако всеки върши това което трябва да прави за държавата...ако управниците намерят правилния път сичко ще си е наред...ма то и при тях картинката същата..се някфи вотове на недоверие...кат са обсъждат някфи въпроси 10 депутата на кръст няма..бе ако сички си вършат работата както трябва, ако секи е там където трябва да е картинката в БГ ше е друга! България ше е цветуща държава